assalamualaikum...
wa, direct to the point tajuk fi hari ini...
ye, 15 februari lepas, fi menjejakkan kaki kali pertama di fakulti pendidikan untuk sesi maklumat pelajar baharu..
nak cerita juga pengalaman miscomm yang berlaku..
alkisahnye....
surat untuk pendaftaran di ukm tu fi dapat lewat...hari khamis sebelum mendaftar baharu la dapat..
dan
surat itu di alamatkan ke rumah mak fi...nak x nak kena mintak tolong abang fi bacakan....
kandungan surat itu agak mengelirukan la...
dalam surat tulis pendaftaran 13 hingga 14 dan satu lagi tulis 13 dan 14...so agak confusing di situ...fi ingat kene pergi 2-2 hari...so aplly la cuti untuk 2 hari itu...
ble call member, dia kata dia daftar hari selasa n rabu ada taklimat kat fakulti..taklimat xleh skip...
fi da pening....nak xnak fi pon g juga la daftar pada hari isnin...
pagi selepas hantar my other half kat tepi highway (sobs...sobs..) sebab beliau nak tumpang kawannya ke tempat keje, fi balik umah mak fi dan baru la dapat baca surat tawaran itu...weekend sebelumnya xdapat baca sebab sibuk keje dan petang sabtu trus balik kampung sebab sepupu kawen...
dalam jam 10 lebih keluar nak selesaikan bank in pembayaran yuran...ble g bimb, dia xdapat terima pembayaran sebab nama fi xde...aih.....da takut da...ada cerita disebaliknya....alang-alang kat bimb, teruslah daftar buka akaun baru...fi terlupa yang buka akaun ini kene amek masa juga..kene la tunggu...
lepas settle kat bimb, terus g ukm...samapai kat bangi lama da jam 12.15....memang xsempat nak kejar pendaftaran pagi kot..
terus kol member yang duduk bangi..bincang2 dengan dia...
wah...banyaknya membebel tanpa henti.ok...
breathe in...out...in...out...sambung semula ye...
dia suggest g teman dia keluar duit dan g daftar...
kami pon dengan gigih ke ukm...sampai di ukm, fi tanya dengan kaunter bendahari masalah fi dan dia sangat x memahami serta ada sorang student baru nak daftar pon sibuk2 terangkan pada fi..masalahnya, bukan fi xtahu nak bayar tapi xdapat nak bayar...beza kan....lastly naik tingkat 2 bahagian confirmation pembayaran dan cerita masalah then baru la mereka memahami...so, since xboleh bayar tunai dan kami hanya bawa tunai, pergi la cari bank...one more thing...dalam surat tawaran ukm xde bagi no akaun....terus direct bank untuk bayar...da bimb xmo terima fi pon mintak no akaun nak bayar kat cdm je..(cash deposit machine)...
tapi malangnya di cdm ukm hanya ada 1 kaunter sahaja yang buka dan ramai sangat yang orang n paling kurang menyabarkan fi, langsung x bergerak dari tempat fi beratur tu...kami ni tengah kejar masa ini..belum daftar tapi da jam 3 lebih...
kami pon decide nak bayar di ukm unikeb...susah nak parking, fi sorang je yang g bank..member tunggu dalam kereta..pas setle semua, fi cari kawan plak...ke hulu ke hilir cari member tapi xjumpa...dekat 3 -4 kali pusing....perut lapar, panas terik nasib baik xpening kepala...ku gagahi jua... kenapa x call saja?sebab phone fi tertinggal dalam kereta...lastly baru jumpa member dan gerak semula ke ukm...
to be continue...
No comments:
Post a Comment